Plataforma per col·laborar en projectes FLOSS d'economia social

Al la trobada del novembre del 2018, una de les idees que va sortir va ser crear una plataforma rollo “Hacktoberfest” on les desenvolupadores (o altres rols) pugessin col·laborar durant tot l’any en projectes de software lliure que contribueixin a l’economia social i solidària (o per sortir del ghetto, que contribueixin a millorar el món).

Existeixen alguns recursos que fan coses similars però sense el filtre de la ESS, per exemple:

La idea d’aquest fil és obrir un debat sobre si realment és interessant fer un projecte d’aquest tipus per software de la ESS, i com ho podríem enfocar (MVP, etc.)

Com a idea per obrir el debat, la meva proposta és:

• Trobar projectes interessants que aportin valor a la ESS (a part de OpenFoodNetwork i TimeOverflow, que ja els tenim per mà :stuck_out_tongue_winking_eye:)
  • Definir un etiquetatge estàndard i comú per les issues: good first issue, need help…, i etiquetes per llenguatge si el projecte en te varis (per exemple js o ruby poden estar al mateix repo)
  • Fer una petita pàgina web com les que hem vist que et permeti filtrar fàcilment aquestes issues (podria estar dins del servidor i domini de coopdevs)
  • Intentar fer-li bombo i aviam com funciona

Aquí la feina més difícil (des del meu punt de vista) és trobar algun projecte més per sortir amb 5 o 6 i no només els nostres. A més, cal que aquests projectes estiguin mitjanament actius i disposats a créixer en col·laboradors, a més a més de tenir un procés de contribució clar.

També un altre dubte que em sorgeix és com enfocar els projectes que no estan enfocats directament a la ESS però que n’aporten valor, com per exemple llibreries o frameworks en les que se sustentin els nostres projectes.

Trobo que tot plegat ajudaria a fer comunitat i a apropar persones que podrien estar alineades amb l’esperit de coopdevs, que en penseu?

2 me gusta

:tada: És una molt bona idea!!

Així sense pensar molt se m’acudeixen:

Crec que el millor que es pot fer per donar-li momentum a una iniciativa com aquesta és parlar amb altres agrupacions i fer que sigui una iniciativa conjunta.

Sobre això, sóc més de la opinió que un event restringit en el temps és més efectiu.

Estic d’acord en que ha de ser conjunta! Per això parlava de recopilar altres projectes i possar-nos d’acord :slight_smile:

Totalment d’acord, és més efectiu. Segurament el Hacktoberfest és més efectiu que les altres plataformes de les que he parlat… ho plantejava com a atemporal perquè no existeix res similar i molaria que existis, des del meu punt de vista molaria que funciones tot l’any i després durant el Hacktoberfest (per exemple) fessim alguna cosa especial.

També és bona idea. És comú que gent que comença en el desenvolupament de software busqui projectes OSS per començar a fer CV i posar el seu codi a prova amb pull requests…

Jo veig una secció de good first issue o similar. Estaría content de incorporat-ho a la pàgina de CoopDevs, ja sigui com iniciativa pròpia o reproduït a diferents agrupacions (tipo els “anells” que es portaven abans als internets de Geocities!). Tipo “CoopDevs participa a ‘First Issues for Good’”.

I com a event especial fer una hackathon en un dia marcat amb premis y gamification.

1 me gusta

Aporto el meu granet de sorra al debat.

Primer de tot, com ja vaig comentar a l’assemblea si optem per fer una app on consultar els issues podríem estudiar fer un fork de code triage i parlar-ho amb l’schneems mateix, el veterà rubyista que ho va crear.

D’altra banda amb els companys de CoopITeasy ja vam posar en comú idees respecte a un esdeveniment tipus Hacktoberfest amb aquest enfoc ESS. El que nosaltres havíem parlat fins llavors era més aviat una cosa online molt a l’estil Hacktoberfest, en canvi ells pensaven més en un format hackathon d’un parell de dies.

El meus deures eren redactar una descripció de la proposta per poder involucrar a més col·lectius a l’organització. Us l’enganxo aquí i veiem com encaixa tot plegat. Si són parts d’una mateixa iniciativa o en són dues de separades.

Hacktober

Description

Make professionals and students engage with the teams of established IT projects that have a clear and positive social impact by means of 2-day hackathon in a European city.

This will first serve these projects as a way to grow their core teams in the long term while at the same time providing extra manpower to move forward on their roadmaps, welcoming contributions of all kinds.

Secondly, it will provide an excellent opportunity to students and professionals of diverse fields to get to know Free Software, Commons and Social and Solidarity Economies.

Lastly, this can potentially enrich and strengthen the relationships between European projects and universities that share their vision and values grounded in the aforementioned areas.

The possible locations considered so far are Brussels and Barcelona. For the latter, the event could be related to the Social and Solidarity Economy Fair (FESC), which takes place each year on the last weekend of October.

De moment només li vaig comentar a en @ricardespelt de cara a la banda d’educiació i recerca i va mostrar interès.

Ara per ara, el tema està parat tant per part nostra com de CoopITeasy. La darrera idea que ha donat l’ @enricostn però, és la possibilitat d’enganxar l’esdeveniment al Sobtec. Fins a la data és de llarg l’esdeveniment que més gent ha apropat a Coopdevs.

Opinions?

És una bona idea! Però mire-m’ho, perquè tenir enviament de mails i Ruby implica mantenir servidor, jo havia pensat en algo més senzill que os pugues hostejar en github/gitlab pages, i així treure’ns el manteniment de sobre. Però en qualsevol cas la idea de no partir de 0 em sembla super guai, investigaré.

La idea em sembla super guai i compatible, podem fer tant això com algo online si ens veiem amb forces per tot. I ajuntar-ho tant amb el FESC com amb el sobtec pot ser genial també.

Al final tot això em quadra perquè el que jo m’imagino és crear com una marca del pal “Issues for social good”, o fins i tot “Devs for social good”, que tingui la web amb projectes en els que participar, i que monti hackatons online, o participi en hackatons físics amb altres organitzacions (com seria aquest cas amb coopITeasy).

Al final la idea que m’imagino (i hem d’acabar de modelar entre totes) és això, una marca més enfocada globalment i a coses concretes de software de la que coopdevs estem darrere impulsant.

Uo això va agafant forma :heart_eyes:

Què us sembla planificar la feina per començar al octubre i acabar al març? :

• Xerrada XES pistoletazo de sortida
  • FOSDEM un side event
  • Sobtec Xerrada de balanç

Realment el tag a les issues pot durar tot l’any però veig guay foter-li llenya comunicativa durant 6 mesos i després afluixar fins l’any següent. Com ho veieu?

A mi em sembla genial!

Aviam si trobo una estoneta i acabo de veure quina seria la forma fàcil de muntar lo de l’agrupador de issues, que això ho puc anar fent :slight_smile:

1 me gusta

Doncs posem fil a l’agulla:

Hem quedat amb l’ @anxodio divendres 24 de maig a les 17h a Coopdevs (coworking Noguès) persones interesades en contribuir benvingudes a la reunió, les que no pogueu venir deixeu comentaris per ací

Temes que hem de comentar:

• Decidir nom event/tags (fem una enquesta?)
  • Plataforma per muntar una web amb els projectes i tagged issues @anxodio @saulopefa
  • Decidir calendari i events físics (Des de FESC fins a Sobtec, passant per FOSDEM)
  • Pla de comunicació
  • Equip i recursos inicial
  • Com ens coordinem? Trello?

cc @naoise.golden @ferran @enricostn

2 me gusta