Idees per a blog posts de Coopdevs

Obro aquest fil per tenir un debat obert sobre:

• Si volem publicar contingut com a Coopdevs entorn als temes que tractem: codi lliure, processos i metodologies de treball, cooperativisme de plataforma, ruby, rails, bases de dades, python, Odoo, Tryton, i un llarg etcetera.
  • On fem aquestes publicacions: a un blog de coopdevs, a publicacions de tercers o ambdós.

Jo sóc de la opinió que publicar contingut al voltant de la nostra activitat és una peça fonamental de la nostra estratègia de comunicació, a banda de formar part de l’evangelització que ja fem dels temes que he esmentat a dalt.

No cal que les publicacions siguin extenses i super profundes, a vegades també s’agraeixen blog posts curts i d’un tema concret. Coses com l’experiència d’afegir un índex a la DB de Som Connexió per part del Dani, per exemple, pot ser un interessant i alhora bastant escuet.

Si tots hi estiguéssim d’acord, podríem parlar de idees i temes a tractar mentre pensen en la infraestrctura. Ara per ara no tenim enlloc on publicar aquests articles i caldria configurar/instal·lar el que calgui per fer fàcil la publicació amb un WYSIWYG.

Pel que fa a idioma, i això ho hem parlat informalment amb l’Enrico, el més natural seria publicar en la lleguna més adeqüada per l’article que es vol escriure. Blog posts diferents tindran objectius diferents: podem escriure en anglès sobre una tema super específic de la última versió de Rails, mentre podríem escriure una versió en Català i una en anglès sobre com treballem a Coopdevs, i un post en castellà amb un tema adreçat a altres regions de l’estat. Al cap i a la fí, hem d’usar l’idioma més adeqüat per a l’audiència a la que ens volem dirigir en cada cas.

De la mateixa manera, encoratjaria a tothom, independentment del seu perfil, a escriure sobre el que sigui.

Com ho veieu? jo tinc moltes idees ben diverses de contingut que podríem anar definint aquí mateix.

Coopdevs estrena blog

Hola,

Comparteixo el teu criteri Pau. Crec que la publicació de continguts sobre les activitats que feu és una oportunitat que no podeu deixar escapar per:
1- Posicionar-vos en torn al desenvolupament de tecnologia lliure per a entitats de l’ESS…;
2- Fomentar la replicabilitat dels projectes que impulseu
3- Atraure professionals amb ganes de col·laborar, usuaris potencials…
(…)
La publicació d’aquests continguts crec que no exclou la possibilitat de publicar a altres espais.
Si tireu endavant la proposta, caldrà estudiar bé la planificació de continguts i crec que tenint present els diferents perfils que formen part de Coopdevs seria molt enriquidor, com ja apuntes, treballar la multisignatura.

+1

Perfecte @nuriavrodriguez. Que diguis això ens dóna encara més determinació!

La publicació d’aquests continguts crec que no exclou la possibilitat de publicar a altres espais.

Respecte a això, amb alguns havíem parlat sobre la possibilitat d’escriure articles a altres publicacions, de temàtiques de les que tractem. Això podria significar també una petita font d’ingressos. Per exemple, https://www.digitalocean.com/community/write-for-digitalocean explica:

Most new tutorials are paid out at $200; production-focused topics may be paid out at up to $300.

Per reprendre el tema, llisto algunes idees de blog posts que tenia ja apuntades:

• Exemples d’informació rellevant de business intelligence sobre les plataformes que impulsem. Que serveixi per exemplificar perquè apostem per data-driven. “Els dies de major impacte a xarxes socials són els que el nostre community manager s’hi dedica exclusivament”, “Rang d’edats dels usuaris de Time Overflow”, “Nombre d’hores més usual en un transfer de Time Overflow”, etc.

• La importància de ser membre d’un platform coop per una cosa que fas servir habitualment. Ahir vaig tenir repartiment a Ridorta i vaig poder fer servir Katuma per repartir el pa. Vaig veure que es podia destacar encara més el produce que estava repartint en aquell moment per fer-ho més fàcil. Ara puc fer una pull request i en dues setmanes ja em farà la vida més fàcil.

• Parlar d’alguna cosa de Rails/app amb Time Overflow per sortir a ruby newsletter

• Publicar alguna cosa a HackerNews

Afegeixo també un tema que ha comentat l’@enricostn pel carrer avui mateix:

• Explicar perquè apostem per unificar les tecnologies que fem servir i la seva repricabilitat (documentant, tenint configuration management, extreien llibreries, etc.) per a minimitzar els costos d’iniciar nous projectes.

Aniré anotant nous temes a mesura que se’m vagin acudint. Va, animeu-vos a compartir idees!

Projectes replicables:

Tant bancs de temps, grups de consum o altres projectes impulsats majorment per activistes sovint es reinventa la roda una i altre vegada, comentar com la tecnologia pot ajudar a pal·liar aquest efecte i quines eines podem fer servir per documentar i facilitar que el coneixement adquirit es pugui reutilitzar.