Grup de treball Denominació

katuma

Aquest fil resulta de la jornada del 11 de març sobre la plataforma cooperativa de consum agroalimentari

Aquest grup de treball té com a objectiu decidir el nom de la plataforma de consum de productes agroalimentaris en el marc de l’Economia Social i Solidària. Tal com us van traslladar “KATUMA” és la proposta que hem contemplat inicialment, ara bé, hi podem pensar més opcions?

Propostes:

• Katuma
  • Som Aliment
  • Som Alimentació
  • Som Katuma
  • SobA (plataforma x la Sobirania Alimentaria)
  • Open Food Iberica
  • ???

Grupo de trabajo: Plataforma cooperativa de consum agroalimentari
Grupo de trabajo: Plataforma cooperativa de consum agroalimentari

SobA (plataforma x la Sobirania Alimentaria)

Uno de los retos mas grandes es conciliar dos puntos claves:

• Pertenencia: el nombre tiene que ser representativo y los miembros tienen que poderse reconocer / identificar
  • Territorialidad: el tema identitario se solapa obviamente con el concepto de territorio, cultura local, idioma, etc. A que territorio nos dirigimos? Es realmente necesario cumplir con este punto?

Unos ejemplos y un poco de historia:

• Katuma: el nombre nos lo inventamos hace tiempo buscando traducciones del concepto compramos / comprar de forma conjunta en distintos idiomas y dialectos que conociamos en el equipo de aquellos tiempos. Surgio’ el piemontes catuma (literalmente compramos), le pusimos una K porque eramos guais :joy:… en fin, sonaba bien, era corto y tenia un significado. La pregunta es: se reconocen los miembros de esta plataforma en Katuma? Rompe demasiado el tema territorialidad?

• Som(*): en el mundo de las cooperativas catalanas de usuaris es una marca identitaria muy fuerte. Justo en estos dias Eticom / SomConnexio esta’ en proceso de llamarse solo SomConnexio y renunciara’ a Eticom por temas legales. Una de los argumentos a favor de no buscar otro nombre como Eticom ha sido la fuerza local de la marca **Som()**, que pero va a ser traducida a todos los idiomas soportados por la cooperativa (cat, cast, eusk)… se tendran que registrar asi 3 logos y 3 denominaciones… de momento. La pregunta es: estara’ esta plataforma dirigida solo al territorio catalan? Es realmente necesario llamar a todas las cooperativas SomAlgo? No nos estaremos cerrando dentro de nuestro mundillo autoreferenciandonos?

• Open Food Network [Catalunya | Espanya | Iberica | Territorio cualquiera]: OFN es el proyecto internacional en el que se incrusta nuestra plataforma. Tecnicamente todo apunta a que seremos una instancia de ese proyecto, un miembro de esa red de proyectos parecidos al nuestro. Hasta ahora cada nuevo miembro de OFN simplemente anyadia el nombre de su pais a la marca OFN: OFN Australia, OFN UK, etc (ejemplos) . En nuestro caso tenemos 2 problemas: Open Food Network es en ingles y podria resultar dificil de pronunciar para muchas personas. Seria esto realmente un problema? En Francia, pais no tan anglofono igual que nosotros, han optado por Open Food France. Han quitado el Network por no asociar visualmente la marca OFN a la de FN :scream:. Podriamos llegar a algo parecido nosotros? Pero que nombre de pais se tendria que poner? Por lo visto en Francia lo tienen mas facil… Que tal Open Food Iberica? Por lo menos podemos intentar usar nombres que solo sean geograficos y no tengan connotaciones politicas.

Bona tarda a tothom. Soc en Jeroni de la Coop. Integral d’Eivissa i es la primera vegada que participo aportan la meva opinió, pero vos segueixo desde fa molt de temps…

Jo crec que el projecte a crescut com a Katuma i trobo importan que mantingui d’alguna manera aquesta esencia…

La meves propostes son:

• Katuma
  • Katuma OPEN FOOD

Gràcies per la vostra feina.

Hola, avui he estat a una trobada a Barcelona Activa amb periodistes, val la pena destacar que alguns d’ells, així com persones del nostre entorn (altres projectes, responsables del ajuntament,…), coneixen KATUMA com a tal.

Per això crec que, a no ser que hi hagi una molt bona raó per canviar, seguiria endavant amb la mateixa marca, que al cap hi a la fi encara no està molt estesa i nosaltres hem de dotar de continguts el significat de la marca KATUMA!

Hola companys, ahir em vaig apuntar a aquesta plataforma i m’agradaria aportar un poc, no vos coneixia però trobe com que vos conec de tota la vida, no sé…

He llegit el que comenteu dels noms, la opció de Katuma em pareix la millor ja que molts de vosaltres s’identifiqueu ja amb aquest nom, es neutral (no utilitza el castellà, català o anglés) i m’agrada com sona.

Les altres opcions de nom crec que ens restringeixen llinguísticament a un territori i la opció tot en anglés no m’agrada per què no trobe que l’anglés s’ha d’impossar tampoc des de dalt, hi han altres idiomes internacionals neutrals (tot i que siguen menyspreats).

Preséntate al grupo

Proposta de proces per decidir sobre naming.

Amb la voluntat de que no s’eternitzi (soc el pimer que ho ha frenat), proposo un procés que faci explicit els procesos interns de cadascú sobre les preferencies per tal de tenir una conversa eficaç sobre el tema.

Resumin proposta

• Fer una pluja de criteris a complir del nom
  • Prioritzar criteris a complir pel nom
  • Fer un analisis de les propostes de nom en front als criteris.

1 PAS - Pluja de criteris a complir del naming.

Definir entre totes criteris que creiem ha de complir el naming. Per tant, l’idea és que totes afegim sense limits els criteris que creiem importants. Per exemple (alguns que van sortir amb conversa amb en Enrico, sense cap ordre):

•	Transmetre a la audiencia X els valors del projecte* (quina són)

•	Que els diferents referents culturals / simbolics que l’audiència associi al nom sumin als valors del projecte 

•	Ajudar a identificar el codi de software amb el que sha fet (OFN)

•	Promogui l’intercooperacio

•	Que faci fàcil arribar a persones del mainstream o poc sensibilitzades amb els moviments

•	Que sigui facil de asumir en els diferents territoris de la peninsula

•	Que sigui distinctivament arrelat al territori català

•	Que sigui facil de recordar

•	Neutralitat en el nom perque els productors se sentim comodes en el cobranding

•	Afegir-ne més

2n PAS - Prioritzar criteris

Un cop exposat tots els criteris que ens semblin rellevants, proposo que els prioritzem votant sobre ells. Cadascú te 10 vots que ha de distribuir sobre el crieris (màxim un vot per criteri). Si pot ser, jo limitaria a 10 els criteris finals.

3r PAS - Analitzar les propostes de nom sobre els criteris prioritzats

Amb la llista de criteris finals, fer una segona votació per esgrimir a cada criteri com ens sembla que el nom. Per cada proposta de nom, votar entre -5 i +5 com de bé el nom ranqueja a cada criteri.

Aqui el document d’excel per complimentar els passos

Proposta de temps jo faria una setmana per pas des del moment que volguem obrir el proces total 3 setmanes.

Valors del projecte