Camí a la FESC 2017

katuma

Com l’any passat estarem a la FESC 2017, per impulsar katuma.org

Tindrem un stand els dies 21, 22 d’Octubre i necessitarem:

Missatge

Uns dels grans reptes de Katuma, a qui ens adrecem? a la Fira tindrem grups, productores i consumidors finals. A llarg plaç te sentit adreçar-se al consumidor final però potser a la FESC hem de adreçar-nos a grups i productors. Cal docs decidir missatge principal i el call to action, proposta:

Per tothom

Entra a Katuma.org i consumeix directament de productors locals

Per grups i productores

Katuma.org es la plataforma que facilita la gestió de comandes a grups de consum i productores. Fes-te soci de la cooperativa!

Hem de decidir un concepte per comunicar el tipus de consum, hi han masses expresions que fem servir i necessitem decidir-nos per una d’ells:

• Consum responsable
  • Consum conscient
  • Consum de proximitat (creiem que és el concepte més transversal)
  • Consum agroecològic

Que n’opineu @nuriavrodriguez @ricardespelt

Pressupost

Esperem aviat poder finançar les necessitats de Katuma amb recursos propis, mentrestant alguns anem avançant els diners amb ganes de que tot rutlli ben aviat :wink: Els costos de la participació a la fira aproximadament serán:

• Stand i participació a la Fira 187,55€ (Avançats per mi)
  • Flyers: L’any passat 500 flyers amb Cevagraf van costar 55,41€
  • Rollup: He preguntat a Gramagraf ja que Cevagraf no en fa, espero resposta, pero possem que estaría sobre uns 70€
  • Bosses, encara està per decidir amb qui fer-ho, a bosses.cat em surt 100 bosses a dos cares per 217€ 50% a asumir per part de Katuma

En total estariem parlant que ens falten a voltant de 240€ s’accepten donacions :grin:

Disseny

Pels flyers, rollup i bosses ens aniria bé ajuda professional @nadalsoler @naoise.golden ens podeu donar un cop de mà?

rollup en gramagraf 70,23 €+IVA

Passo una proposta senzilla per a les bosses. És només la proposta en negre, el color després el que sigui, i una capa de color, que sempre és molt més barat. A veure com ho veieu.

Tema flyers i rollup també puc donar un cop de mà.

bossa 1 (2)bossa 1 (1)

Tinc dubtes sobre el concepte katuma. “Consum de proximitat” és molt transversal però està molt contaminat per la resta d’agents de la cadena alimentària (sense cap interés per l’ESS). Jo em decantaria per “Consum agroecològic” que aglutina tota la resta :wink:

A mi m’agrada! Demà he quedat amb la gent que han participat en el disseny de la imatge del joc i els hi ensenyaré també. Ells tenen un col·lega que fa serigrafia i potser es podria fer a dos colors (a un cost raonable).

@ricardespelt ya, el problema es que a nivel de comunicacion no sabemos como incorporar temas que para nosotros son clave como “agroecologia”, ESS, etc… pero que la plataforma a nivel de gobernanza sera’ dificil de concretar “filtros” y poner “etiquetas” claras. Ya nos ha pasado hablando con cooperativas de consumidores y productores.

Habiamos pensado abordar la comunicacion desde un punto de vista mas de consumos responsable / proximidad etc. Pero solo es una propuesta y no lo tenemos nada claro.

Pel tema dels costos de les bosses en podem parlar. katuma paga l’stand i (des)vestint ho aprofita també. Un cop tinguem el cost, potser podem pensar en com katuma, participant en la campanya de Goteo, acaba d’equilibrar el cost (que serà poc). Com ho veieu?

Bona nit,

Avui ens hem reunit amb el Sergi i hem decidit obrir un document per tancar durant la setmana vinent l’estratègia de comunicació (accions i missatges) pel FESC.

En aquesta línia hem fet ja una primera proposta de cara a la definició de l’estand que juga en el concepte de decidir. La idea de partida, a acabar de concretar el claim, és “hi ha coses que sí que pots decidir --> Consum amb seny”.

L’escenificació a l’estand amb urnes i paperetes en forma de pebrot o tomàquet, pot ser xula. Idees que en paral·lel han sortit són, per exemple, que darrere de cada papereta els usuaris/es poguessin deixar les seves dades i així participar en un concurs d’algun producte (a concretar)…

Què us sembla? Aquesta és només una idea de partida. Hem de donar-li una volta.
Comparteu els vostres suggeriments al document adjunt:

• Ens hem donat de termini fins al pròxim dimecres, dia 27.

Seguim!

Aquest és la proposta de disseny que faig pel roll-up. A veure què us sembla.

Haureu de clicar a la imatge, perquè només es previsualitza una part.

Ei, m’agrada! tinc només dos comentaris. No em convenc la tipografia de “compra directament…” crec que lligaria més si jugues amb la que fas servir a la part lila, però menys gruixuida per exemple.

Respecte a la paraula Katuma hauríem d’usar la tipografia que surt a la web. La paraula fa una certa funció de logo.

Enhorabona pels colors, m’agraden!

El mateix!! A mi m’agrada :wink:

Jo com a comentari, el text de sota al logo en canviaria una mica:

La plataforma cooperativa de productores i grups de consum

Ah! i el patró de fons està en vertical pero hauria de estar en horitzontal, te icones com el cor que s’ha de veure dret :heart::heart::heart::heart:

Mola el disseny!

A mi el claim inicial no m’acaba de convèncer…vaja el fet d’utilitzar el verb “votar”… M’agrada més alguna fórmula com: “Hi ha coses que sí que pots decidir”. Crec que és més pertinent que el “votes cada vegada que vas a comprar”, ja que més que el vot quan anem a comprar decidim sobre què comprem, a on comprem o per què comprem això o allò… ja es veu l’acció de “votar” en la imatge… no fa falta dir-la i si disposem d’urnes molt menys! :wink:
Després respecte a la definició de la plataforma, crec que aquest ha de ser el mateix que utilitzem a altres formats…com el web o els follets que es repartiran a la FESC, de manera que jo optaria per: plataforma cooperativa de consum agroecològic. La definició que volem promoure ha d’estar molt clara i és la que hem d’utilitzar per igual a tots els llocs.
Veig interessant incidir amb la idea de “participar en un grup de consum agroecològic”, si estratègicament es vol arribar als visitants de la fira.

Potser aquest lema pots ser innecessàriament polèmic… proposo un mix:

Decideixes cada vegada que vas a comprar

respecte la definició de Katuma, havíem dit de prioritzar el concepte “proximitat” en lloc de “agroecològic”:

proposo:

La plataforma cooperativa de consum de proximitat

1. M’agrada + l’opció mix, sí!

Per ordre doncs:
1- Decideixes cada vegada que vas a comprar
2- Compra directament a productores de proximitat
3- Participa en un grup de consum
4- Katuma.org Plataforma cooperativa de consum de proximitat

1. Si ens quedem amb aquesta idea Katuma, plataforma cooperativa de consum de proximitat, canviem-ho a tots els llocs, web, twitter… :slight_smile:

aqui el meu comentari!

Crec que en general la jerarquia de la informació no és la correcta: imagineu que la imatge fa 2 metres per 1 (aprox) i quins seran els “hot spots” que cridaran l’atenció quan algú la vegi.

Aixo estara present en un lloc PLE de roll-ups similars, i els visitants faran escanejades rapides de paradeta en paradeta, amb la capacitat d’atenció mermada per tanta oferta visual. jo apostaría per un disseny que cridi l’atenció i sigui clar quin es el ordre de prioritat i el recorregut que ha de fer la mirada un cop s’ha captatn l’atenció.

jo personalment crec que les prioritats serien:
1- Compra proximitat
2- Participa en un grup de consum (votes cada vegada que cas a comprar)
3- Katuma, (la plataforma etc.)

amb una elecció d’algo que copsi l’atenció (lo del vot es una bona aposta, pero tb pot tenir caducitat i sonar a “antic” d’aquí un any). personalment jo faig lo de “posar els diners on tinc la boca” que ve a ser el mateix aixi que sí que es un slogan potent que mou a la gent, potser desvincular-ho de tot el tema del referendum (si es que va per aqui) li treuria “caducitat”.

em sap greu per no afegir una proposta

revisant-lo de nou, crec que el disseny actual si que respon bé a la jerarquia visual que comentava abans… potser no ho he vist aixi al principi perque mhe quedat amb la versió “cropejada” sense obrir.

afinaria pero el tipus de lletra del “compra proximitat” per que fos més llegible i el disseny de lo de votar per lo que comentava abans del referndum.

també diria que el missatge de lo que es Katuma no acaba d’entendres bé.

Les dos cares de les bosses definitives serien:

(Blanc = tela de la bossa)

Qualsevol comentari avui o demà que enviem a imprimir ja!!! @nuriavrodriguez

Roll up amb modificacions:

• textos
  • fons horitzontal
  • tipografia Katuma
  • hem mogut Katuma.org, ho hem pujat per tal de que no quedi tant en a part del terra del rollup

Falta solventar la repeticó del fons i pulir alguna capa que surt rara pero per confirmar textos! Els flyers serán una versió del mateix per A5 (14,8 X 21 cm)

(fer clic a la imatge per veure sencera)
image10

Finalment entre en @nicods, en @sseerrggii i jo mateix vam acordar una versió amb algunes millores tenint en compte on estarà el rollup i algunes característiques tècniques.

Us passo la versió final per la imprempta en PDF: https://www.dropbox.com/s/bnn1lwhyztx0n5l/roll_up%20copy.pdf?dl=0

Aprofito també per adjuntar el flyer que he fet a partir del disseny del rollup: https://www.dropbox.com/s/ssu2maa47jejc0b/flyer%20copy.pdf?dl=0

Ueeee!!! Mola molt :clap::clap:

Una cosa, al roll-up hi ha molt espai a sota… no es podria profitar d’alguna forma? P.e. informació de com contactar o obtenir mes info (URLS, reds socials), o logos de entitats associades (tipic ajuntament bcn, openfood network, holon, coopdevs), o una imatge d’un cabàs per fer més fàcil entendre que s’està parlant de consum agroecologic (ppalment associat al cabàs) per qui no sap tant sobre “grups de consum”…